3 فاکتور مهم برای خرید جوراب بچه

3 فاکتور مهم برای خرید جوراب بچه

انتخاب یک جفت جوراب خوب برای والدین می تواند سخت ترین کار ساده باشد. ساده، بله، البته، هزاران گزینه وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید و آن “فقط یک جفت جوراب” است! دشوار؟ به طور قطع، چگونه از بین همه گزینه های موجود انتخاب می کنید؟ متریال، مدل، چه اولویت هایی دارند؟ وقتی بالاخره یک جفت جوراب عالی خریدید، و چند روز بعد، از آن پیاده روی در پارک برگشتید و متوجه شدید که یک جوراب روی پای کودکتان گم شده است در آن موقع به فکر خریدی بهتر می افتید.. بنابراین ما قصد داریم چند فاکتور مهم را که باید در هنگام خرید جوراب کودک در نظر بگیرید (این فاکتورها برای جوراب بزرگسالان نیز اعمال می شود) را بررسی می کنیم.

انتخاب یک جفت جوراب خوب

1. مواد

هنگام انتخاب جوراب، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید جنس آن است. متوجه خواهید شد که بیشتر جوراب ها از ترکیبی از الیاف مختلف ساخته شده اند. هیچ جورابی از 100% پنبه یا هیچ الیاف دیگری ساخته نشده است زیرا شما نیاز به اسپندکس (الیاف پلاستیکی) یا لیکرا دارید تا جوراب ها کشیده شوند و به درستی جا بیفتند. درک مزایا و معایب هر نوع فیبر به شما کمک می کند تصمیم آگاهانه تری بگیرید. پاهای ما حاوی تعداد زیادی غدد عرق هستند، در حالی که برای جوراب های بزرگسال بسیار مهم است که نه تنها رطوبت را جذب کنند، بلکه آن را از بین ببرند، اما برای جوراب های کودک در اولویت نیست. آنچه برای جوراب های کودک مهم است، توانایی جوراب برای گرم نگه داشتن آن است، زیرا پاهای کودک نقش مهمی در تنظیم دمای بدن او دارند. 

پنبه

رایج ترین موادی که در بازار پیدا می کنید. این پارچه مقرون به صرفه ترین است و گرما را حفظ می کند. این یک فیبر طبیعی است که بیشتر والدین آن را ترجیح می دهند. سعی کنید با درصد نخ های بیشتری انتخاب کنید (درست مانند ملحفه تخت که صاف تر خواهد بود). در صورت امکان، به دنبال پنبه های ارگانیک باشید زیرا آنها بدون استفاده از کودهای شیمیایی یا آفت کش ها رشد می کنند که آسیب به طبیعت را کاهش می دهد.

پشم گوسفند مرینوس

مردم معمولاً پشم را به زمستان و هوای سرد متصل می کنند، اما پشم مرینو پارچه ای قابل تنفس است که می تواند در تمام طول سال پوشیده شود. این نخ از پشم گوسفند مرینو که عمدتاً در نیوزلند زندگی می کنند، ساخته شده است، این نخ نرم است. در بین ورزشکاران و کوهنوردان و کوله گردها محبوبیت پیدا کرده است. این گرانتر از پنبه، اکریلیک یا نایلون است، اما انتخابی برای کودکان نوپا یا بزرگتر است که تمام روز در حال دویدن هستند تا انرژی بی پایان خود را مصرف کنند.

جوراب آزلون از سویا

آزلون از سویا

معمولا به عنوان “فیبر پروتئین سویا” نامیده می شود. این یک الیاف نساجی پایدار است که از منابع طبیعی تجدیدپذیر – باقیمانده پالپ سویا از تولید توفو یا شیر سویا ساخته شده است. ریز منافذ در سطح مقطع و مناطق آمورف بالا ظرفیت جذب آب را بهبود می بخشد و نفوذپذیری بیشتر هوا منجر به افزایش انتقال بخار آب می شود. آزلون از الیاف سویا همچنین دارای گرمایی است که با پشم قابل مقایسه است و فیبر خود صاف و ابریشمی است. ترکیب این خواص باعث می شود که پوشنده گرم و خشک بماند.

نایلون

نایلون معمولاً با سایر پارچه ها (پنبه، ابریشم مصنوعی از بامبو یا آزلون از سویا) ترکیب می شود که اغلب 20٪ تا 50٪ از محتوای پارچه جوراب را شامل می شود. نایلون دوام و استحکام را می افزاید و به سرعت خشک می شود.

الاستین، اسپندکس یا لیکرا.

اینها موادی هستند که کمی کشش را اضافه می کنند و اجازه می دهند جوراب ها به درستی جا بیفتند. معمولاً تنها درصد کمی (2 تا 5 درصد) از محتوای پارچه جوراب از این مواد تشکیل شده است. اگرچه درصد کمی است، اما این عامل مهمی است که تناسب جوراب ها و مدت زمان مناسب ماندن آنها را تعیین می کند. کش های بی کیفیت شل می شوند و باعث می شوند جوراب به راحتی بیفتد.

ساختار جوراب

2. ساختار جوراب

2 نکته مهمی که باید هنگام بررسی ساختار جوراب کودک در نظر بگیرید، درزهای پنجه و نوع بسته شدن بالای جوراب است.

درزهای انگشت پا

جوراب ها در مرحله اول تولید به صورت لوله بافته می شوند. سپس آنها را به فرآیندی می‌برند تا از طریق درز انگشتی که از بالای انگشتان پا می‌گذرد، بسته شوند. درزهای انگشتی متصل به ماشین سنتی حجیم هستند و از بالش جوراب بیرون زده اند و می توانند آزاردهنده و ناراحت کننده باشند. روش دیگر درزهای مسطح با دست است، درز آنقدر کوچک است که پشت بالشتک جوراب قرار می گیرد که عملاً قابل تشخیص نیستند. اما درزهای متصل به دست پرهزینه هستند و نرخ تولید حدود 10٪ از دستگاه متصل است، بنابراین آنها عمدتا برای جوراب های نوزاد و جوراب های بزرگسالان با کیفیت بالا استفاده می شوند. هنگام خرید جوراب کودک، بهتر است جوراب ها را برگردانید تا درزهای انگشتان پا را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای نوزادتان راحت است.

 نوع بسته شدن بالا جوراب

به غیر از کیفیت الیاف الاستیک استفاده شده که تعیین می کند آیا جوراب کودک در حالت باقی می ماند یا خیر، عامل دیگر نوع بسته شدن بالای جوراب است. دوخت دنده دوبل به دلیل ساختار دو نخی که از شل نشدن بسته اطمینان حاصل می کند و همچنین به دلیل ساختار دوتایی، نیازی به محکم بودن بسته شدن ندارد که اثری از خود به جای بگذارد، پشتیبانی بیشتری را فراهم می کند. تک دوخت سنجش سفتی بسته شدن را سخت‌تر می‌کند و اغلب اثری از خود به جای می‌گذارد (زمانی که خیلی سفت ببافید) یا سریع‌تر شل می‌شود (نمی‌خواهید اثری از خود باقی بگذارید). راه تشخیص این است که برای دوخت دنده دوبل، سطح و داخل درب یکسان به نظر می رسد.

مدل جوراب

3. مدل جوراب

اگرچه ممکن است بیشتر باشد، اما جوراب های نوزاد و کودک نوپا به طور کلی در این سه دسته قرار می گیرند.

 جوراب ساق کوتاه

این جوراب ها بیانی از نام آنهاست که فقط تا مچ پا می رسد. از آنجایی که آنها کمترین زمین را می پوشانند، بنابراین احتمالاً راحت ترین آنها شل می شوند و می افتند.

جوراب خدمه

جوراب‌های خدمه از نظر طول بین جوراب‌های بلند قوزک پا و زانو بریده می‌شوند و معمولاً به زیر ماهیچه ساق پا ختم می‌شوند. جوراب های خدمه رایج ترین طول جوراب برای نوزادان و کودکان نوپا است.

جوراب های بلند تا زانو

 جوراب های بلند تا زانو

جوراب‌ها تا بالای زانو یا بالای ساق پا در طول پاهای کودک تا زیر زانو قرار دارند. آنها برای گرم نگه داشتن پای کودک شما ایده آل هستند و به خوبی با چکمه ها و کفش های مجلسی ست می شوند. برای دختران نوپا، جوراب های بلند زانو نیز می تواند مکملی شیک برای دامن باشد. جوراب‌های تا زانو معمولاً از فناوری دوتایی استفاده می‌کنند تا از پایین آمدن آن‌ها جلوگیری کند. 

ما امیدواریم که این سه عامل به شما کمک کند تا یک جفت جوراب بچه خوب را انتخاب کنید که راحت و ماندگار باشد. همانطور که در مقالات دیگر خود تاکید کرده ایم، به جای کمیت، کیفیت را خریداری کنید. مخصوصاً برای جوراب‌های کودک، انتخاب مواد و ساختار مناسب برای اطمینان از اینکه جوراب‌ها برای پوشیدن راحت هستند و در واقع بیش از چند روز روی پای کودک شما می‌مانند، مهم است. یک جفت جوراب خوب می تواند 3 تا 4 سال دوام بیاورد (مناسب است) در حالی که جوراب های بی کیفیت بیش از 6 ماه دوام نمی آورند (معمولاً گشاد می شوند یا فرم خود را از دست می دهند). اگر روزی یک جفت جوراب بپوشید، 7 تا 10 جفت جوراب باکیفیت به مدت 3 تا 4 سال به شما خدمت خواهد کرد. در همان مدت 3-4 سال، شما حدود 56 جفت جوراب بی کیفیت را خواهید دید. 56 در مقابل 10 جفت، یک عدد تکان دهنده است و شما احتمالاً پول بیشتری را برای آن 56 جفت خرج می کنید تا 10 جفت. ناگفته نماند مقدار اضافی منابع استفاده شده و انتشار کربن مرتبط با آن 56 جفت.

بنابراین امیدواریم این مقاله نه تنها به شما کمک کند تا جوراب‌های کودک راحت را انتخاب کنید، بلکه به شما کمک کند تا تصمیم خوبی برای کاهش ضایعات و حفظ محیط زیست خود بگیرید. 

لباس بچه گانه دخترانه

معرفی پارچه مناسب برای لباس راحتی کودکانه

رتبه بندی TOG چیست؟

رتبه بندی TOG چیست؟

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *