رتبه بندی TOG چیست؟

رتبه بندی TOG چیست؟

کیفیت خواب عامل مهمی برای سلامت روحی و جسمی ما است. همین اصل در مورد نوزادان و کودکان نوپا نیز صدق می‌کند، بنابراین والدین تمام تلاش خود را می‌کنند تا مطمئن شوند که شادی آن‌ها خواب با کیفیت خوبی داشته باشد. والدین اغلب با این سوال مواجه می شوند که چگونه نوزادان یا کودکان نوپا را برای قبل از خواب لباس بپوشند، چند لایه؟ خیلی گرم هستند یا خیلی سرد؟ قبلاً بر اساس ضخامت پارچه بود تا مشخص شود چه چیزی مناسب است، اما تکیه بر ضخامت می تواند گمراه کننده باشد زیرا مواد مختلف خواص متفاوتی دارند. سپس والدین شروع به یادگیری انواع مختلف پارچه و توانایی حفظ گرما می کنند، اما هنوز تعیین بر اساس نوع پارچه و “احساس دست” بر اساس ضخامت دشوار است. اخیراً، افراد بیشتری به رتبه‌بندی TOG کیسه‌های خواب تکیه می‌کنند، که رویکردی علمی‌تر است، زیرا از استانداردهای مشابهی استفاده می‌کند که می‌تواند در برندها و مواد مختلف استفاده شود.  

اما یک سوال سریع به ذهن میرسد، “رتبه بندی TOG” چیست؟ TOG مخفف عبارت Thermal Overall Grade است که یک واحد اندازه گیری است که برای محاسبه عایق حرارتی یک محصول استفاده می شود و اغلب در لحاف، لباس خواب نوزاد، جوراب و حتی فرش استفاده می شود. هرچه رتبه TOG بالاتر باشد، گرمتر شما را حفظ می کند یا گرمای بیشتری را حفظ می کند. این به این معنی است که  درجه بندی TOG بالاتر  کودک شما را   در ماه های سردتر زمستان  گرم نگه می دارد، در حالی که رتبه های TOG پایین باعث خنک شدن  نوزاد شما   در فصل گرم تابستان می شود. نمودار زیر به شما یک مرجع سریع در مورد درجه بندی TOG برای کیسه خواب نوزاد یا لباس خواب مناسب برای دمای اتاق مهد کودک خاص ارائه می دهد. 

رتبه بندی TOG چیست؟

0.5 TOG : این برای آب و هوای گرم / مهد کودک مناسب است. مهتاب کوچولو از پارچه سبک وزن برای ساخت لحاف خواب 0.5 TOG ما استفاده می کند. این یک نسخه سبک وزن از یک پتوی قنداقی است. اگر فقط با یک ملحفه سبک احساس راحتی می کنید، یک TOG 0.5 برای کوچولوی شما عالی خواهد بود.

 1.0 TOG : این اغلب به عنوان TOG “جهانی” یا “در تمام طول سال” شناخته می شود زیرا دمای اتاق ایده آل برای خواب کودکان بین 20 تا 24 درجه سانتیگراد (68 تا 75 درجه فارنهایت) است. همیشه می‌توانید یک لایه برای گرم‌تر کردن آن‌ها اضافه کنید یا یک لایه برای خنک نگه داشتن آن‌ها بردارید.

 2.5 TOG : این کیسه خوابی است که کودک شما را در آن ماه های سردتر زمستانی که دمای مهدکودک ممکن است به پایین 60 درجه (فارنهایت) کاهش یابد، کاملاً راحت و راحت نگه می دارد. به احتمال زیاد این کیسه های خواب دارای پر هستند.

 

چرا رتبه بندی TOG برای لباس خواب نوزاد مهم است؟

 چرا رتبه بندی TOG برای لباس خواب نوزاد مهم است؟

نوزادان دمای خود را به خوبی تنظیم نمی کنند، بنابراین مهم است که از رتبه بندی TOG برای کمک به والدین برای انتخاب لباس خواب مناسب استفاده کنیم تا نوزادان دائماً از خواب بیدار نشوند. به یاد داشته باشید، آنها خوب می خوابند، شما خوب بخوابید!

 والدین اغلب فکر می کنند گرم بودن بهترین کار است، اما مطالعات نشان داده است که گرمای بیش از حد عاملی برای سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) است. بنابراین مهم است که لباس نوزادان یا کودکان نوپا را بر اساس دمای اتاق مهد کودک و تعداد لایه هایی که روی آنها می گذارید بپوشانید. یک قانون کلی خوب این است که کودک را در یک لایه بیشتر از لباسی که به عنوان والدین می پوشید بپوشید.

لطفاً به خاطر داشته باشید که همه نوزادان متفاوت هستند، برخی ممکن است دوست داشته باشند خونسرد بمانند در حالی که دیگران بخواهند گرم و دنج باشند. ما به شما توصیه می کنیم که دمای کودک خود را (با لمس گردن او) به طور مرتب بررسی کنید.

 لطفاً به خاطر داشته باشید که TOG گرما را اندازه گیری می کند نه راحتی. بنابراین توصیه می کنیم کیفیت مواد مورد استفاده برای کیسه خواب نوزاد، لباس خواب را بررسی کنید. سعی کنید اقلامی را خریداری کنید که با پارچه های پایدار یا ارگانیک ساخته شده اند. همانطور که در مقالات دیگر خود اشاره کرده ایم، خرید با کیفیت و نه کمیت، نه تنها برای نوزادان شما خوب است، بلکه برای محیط زیست ما نیز مفید است.

لباس بچه گانه دخترانه

معرفی پارچه مناسب برای لباس راحتی کودکانه

3 فاکتور مهم برای خرید جوراب بچه

3 فاکتور مهم برای خرید جوراب بچه

شما هم میتوانید نظری در مورد این مقاله بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *